برگزاری میزگرد ایسنا با محوریت تبیینی نقش رسانه ها در بیانیه گام دوم


ایسنا/گیلان میزگرد تبیینی نقش رسانه ها در بیانیه گام دوم انقلاب در ایسنای گیلان برگزار شد.

میزگرد تبیینی نقش رسانه ها در بیانیه گام دوم انقلاب با حضور محمدمهدی نیازمند معاون سیاسی سپاه قدس گیلان، مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه و محمدپور استاد و کارشناس حوزه رسانه در دفتر خبرگزاری ایسنا گیلان با تاکید بر نقش محوری رسانه ها در بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد.

بیانیه گام دوم نیازمند فرهنگ سازی است

محمدمهدی نیازمند معاون سیاسی سپاه قدس گیلان نیز در این میزگرد با اشاره به نقش رسانه ها به عنوان ابزار انتقال محتوا و پیام به جامعه، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب متنی بسیار پر محتوا و عمیق است که هر بار خواندن آن باعث فهم جدیدی از محتوای آن می‌شود و رسانه ها به عنوان انتقال دهنده پیام به جامعه نقش کلیدی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه های بیگانه برای به چالش کشیدن نظام انقلاب اسلامی، افزود: رسانه های بیگانه با مستندسازی های دروغین در شبکه های ضدانقلاب برای ایجاد آشوب و نابودی نظام تلاش دارند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه گام اول انقلاب نیازمند بازخوانی است، یادآور شد: گام دوم انقلاب آغازگر اصل جدیدی در انقلاب است و رسانه ها در تبیین آن نقش محوری دارند.

نیازمند با بیان اینکه امید به جوانان یکی از مهمترین مولفه ها در بیانیه گام دوم انقلاب است، ادامه داد: بیشترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند و امید به جوانان مهمترین مولفه در بیانیه گام دوم انقلاب است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی مردم را از سرمایه های اجتماعی نظام و آگاهی، اعتماد و مشارکت را سه مولفه لازم برای حفظ این سرمایه اجتماعی دانست و افزود: دشمن با شگردهای رسانه‌ای، وارونه نمایی و ناکارآمد نشان دادن انقلاب سعی در تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران داشته که همواره شکست خورده است. لذا نقش رسانه ها در برابر امپراطوری دروغ دشمن بیان دستاوردهای نظام و ایجاد فضای مثبت است.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با تاکید بر بهره‌برداری مطلوب از بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری، گفت: گام دوم انقلاب بهره‌وری از موفقیت ۴۰ ساله انقلاب است که باید از سند تدوین شده توسط مقام معظم رهبری برای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش همه‌ جانبه کرد.

وی با اشاره به گرانی بنزین و حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم سران قوا، خاطرنشان کرد: رهبری اعتقاد به قانون و حفظ ساختارها دارند و در این موضوع همانند گذشته از سران قوا حمایت کردند و تلاش دشمنان برای آشوب و نابودی نظام به بهانه افزایش نرخ بنزین با مدیریت رهبری با شکست مواجهه شد.

نیازمند در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در تمام لایه‌های جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است و این امر با نقش آفرینی رسانه ها قابل تحقق است.

تبیین اخبار موفقیت های انقلاب مهمترین نقش رسانه ها در بیانیه گام دوم است

محمدرسول محمدپور استاد و کارشناس حوزه رسانه در این میزگرد با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند ساده سازی در فضای رسانه و افکار عمومی است، اظهار کرد: رسانه ها باید در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب عملی رفتار کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی نمونه ندارند و به زعم نظر کارشناسان بین اللملی سخنرانی های ایشان شیواتر از بسیاری از رهبران است، تصریح کرد: فرمایشات رهبری نیاز به تنظیم ندارد زیرا عبارت هایشان جامع و کامل است و برای همه آحاد جامعه فراگیر است.

استاد و کارشناس حوزه رسانه با بیان اینکه نقش رسانه ها در بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین اخبار موفقیت های انقلاب اسلامی بدرستی برای افکار عمومی است، گفت: رسانه های داخلی می توانند در مقابل فضاسازی های ناجوانمردانه دشمنان انقلاب اسلامی با افزایش حجم اطلاع رسانی موثر و مناسب توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

محمدپور با تاکید بر لزوم همپوشانی و بازنشر اخبار مربوط به بیانیه گام دوم انقلاب در رسانه ها، افزود: این بازنگری در رسانه ها باید بصورت پیگیرانه انجام شود.

وی امید آفرینی از طریق بیان دستاوردها و افتخارات نظام توسط رسانه ها برای تحقق و تبیین بیانیه گام دوم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از اخبار تشریفاتی و به عبارتی دیگر نخ نما در این حوزه پرهیز کرد.

استاد و کارشناس حوزه رسانه با انتقاد نسبت به اینکه پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب فقط کار تبلیغاتی انجام می‌گیرد خواستار حضور و نقش رسانه ها در تبیین این بیانیه شد.

محمدپور با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب مانیفست آینده انقلاب است، ادامه داد: بیانه گام دوم، منشور انقلاب اسلامی است و راهبردهای نظام مقدس اسلامی را در ۴۰ سال آینده تبیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به درستی فراز و فرودهای مسیر ۴۰ ساله انقلاب، ارکان‌های مسیر، جایگاه کنونی، مسیر پیش رو، اصول پیمودن مسیر و شرایط رسیدن به آرمان های انقلاب را بیان کرده است.

استاد و کارشناس حوزه رسانه بر ضرورت راه اندازی مجمع افسران جوان جنگ نرم تاکید کرد و گفت: بسیج رسانه می تواند با تشکیل مجمع افسران جوان جنگ نرم در حوزه های مختلف اثرگذار باشد.

رسانه ها در بیانیه گام دوم باید در مقیاس تمدن‌سازی اسلامی قلم بزنند

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این میزگرد با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب چراغ هدایت و روشنگر مسیر آرمانی انقلاب و نظام است، گفت: الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در سازمان بسیج رسانه به عنوان یکی از اولویت جدی پیگیری می شود.

پارسا یادآور شد: بر اساس بیانیه گام دوم اهداف انقلاب، از مسیر تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی می گذرد لذا باید تمامی برنامه‌ریزی ها در این مسیر باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر اینکه با نگاه به بیانیه گام دوم باید رسانه‌ای در مقیاس تمدن‌سازی اسلامی داشته باشیم، گفت: رسانه‌ در مقیاس تمدن‌سازی باید متناسب با تمدن اسلامی متحول شود.

پارسا، موضوع اقتصاد را از مشکلات اصلی کشور در زمان حاضر بیان کرد و افزود: رسانه ها با پرداختن به مقوله اقتصاد می توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

وی از تشکیل انجمن رسانه های اقتصادی در گیلان توسط سازمان بسیج رسانه خبر داد و گفت: مشکلات اقتصادی در قالب جمع های اقتصادی از جنس رسانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر اینکه رسانه به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان نباید احساس تنهایی کند، یادآور شد: رسانه های ما باید در راستای ترسیم فضای امیدآفرین در جامعه نقش آفرینی کنند.

پارسا، امید به آینده و هفت توصیه رهبری را شاه بیت بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد و افزود: خبرنگاران انقلابی باید امید را به جامعه تزریق کند، همچنین باید یأس و ناامیدی را از جامعه دور کند و رشد و بالندگی را در جامعه رشد و توسعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت برای تحقق گام دوم انقلاب استفاده کنیم و در راستای تحقق اهدافمان باید روحیه اخلاق‌مداری و جبهه واحد را داشته باشیم.

انتهای پیام 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا