باید زمینه نقد فراهم شود


دادستان نظامی استان کرمان گفت: در رابطه با نیروهای مسلح قطعا در صورتی که رفتاری عنوان مجرمانه داشته باشد و مامور در مقام ضابط دادگستری نباشد، بدون اغماض و برابر قانون برخورد می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، نادر فرامرزپور امروز دوم بهمن ماه در نشست خبری درباره مطالبه گری رسانه‌ها اظهار کرد: باید ابتدا زمینه نقد فراهم شود و این امنیت برای اصحاب رسانه به نوعی تضمین و راهکارها مشخص شود که اگر نقدی صورت گرفت، با مشکلی مواجه نشوند.

وی افزود: ای کاش به این سمت برویم و به ویژه مسئولان این انتقادات را پذیرفته و در صدد رفع اشکالات و انتقادات برآمده تا اعتماد و اطمینان مردم که سرمایه واقعی نظام است روز به روز نسبت به مسئولان و کارگزاران نظام افزایش پیدا کند.

فرامرزپور در ادامه با بیان اینکه دین اسلام اهمیت ویژه ای برای حقوق شهروندی قائل است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی منشور حقوق شهروندی را در دستگاه های اجرایی داریم و ماده واحده تحت عنوان قانون حفظ حقوق شهروندی و نظارت بر آزادی های مشروع و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری مواد یک تا 63 را در این زمینه داریم.

وی درباره جرائم نیروهای مسلح بیان کرد: اصولا نیروهای مسلح با سه نوع جرم مواجه هستند که جرام خاص نظامی و انتظامی، جرائم عمومی و جرائم در مقام ضابط دادگستری را شامل می شود.

دادستان نظامی استان کرمان گفت: دادسرا و دادگاه نظامی مسوول رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی نیروهای مسلح است و به جرائمی که تحت عنوان ضابط دادگستری مرتکب می شوند، در دادسرای عمومی رسیدگی می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات ما برخورد با رفتارهایی است که خارج از قانون حقوق شهروندی با مراجعان و اصحاب دعوا که به کلانتری ها مراجعه می کنند، صورت می گیرد و عمدتا شکایت در دادسرا به اینجا ختم می شود که این مامور ضابط دادگستری بوده است.

فرامرزپور اظهار کرد: در رابطه با نیروهای مسلح قطعا در صورتی که رفتاری عنوان مجرمانه داشته باشد و مامور در مقام ضابط دادگستری نباشد، بدون اغماض و برابر قانون برخورد می کنیم.

وی درباره میزان جرم در نیروهای مسلح استان کرمان بیان کرد: سطح ارتکاب جرم در نیروهای مسلح استان کرمان بسیار پایین است و مواردی که رخ می دهد، مربوط به سربازان وظیفه است و در نیروهای کادر میزان جرائم بسیار پایین است.

دادستان نظامی استان کرمان تصریح کرد: شکل، نحوه خدمت کردن و سلامت نیروهای مسلح ما می تواند الگوی خیلی خوبی برای سایر اقشار جامعه باشد که با این حجم کار و مسوولیت، تخلفات کمی رخ می دهد.

وی گفت: در بحث جرائم خاص نظامی و انتظامی، جرم سربازان وظیفه، فرار از خدمت است که در پادگان‌هاست و خیلی کمتر به حقوق مردم مربوط می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا