امید به باقی ماندن ساختمانِ تاریخی «توفیق»



شهردار منطقه ۱۲ تهران اعلام کرد: این منطقه از شهرداری تهران هیچ مجوزی برای تخریب و نوسازی ملک «مجله توفیق» صادر نکرده و مالکان این بنا مجاز به مرمت و بهسازی است.»

با تخلیه تدریجی فضای داخلی نشریه توفیق در خیابان صف در روزهای گذشته و صحبت‌هایی که سرایدار ساختمانِ تاریخی این نشریه با خبرنگار ایسنا داشت، خبر از احتمال تخریب این بنای تاریخی داشت، به حدی که فرسوده بودن و ریزش لحظه‌ای ساختمان را به طور دائم گوشزد می‌کرد. با  انتشار این خبر برخی از اعضای تحریریه نشریه توفیق، نسبت به این خبر نیز واکنش نشان دادند.

عباس توفیق ـ سردبیر و رییس هیأت تحریریه نشریه «توفیق» نیز – به این نکته اشاره کرد که «کشورهای پیشرفته دنیا به تاریخ مطبوعاتشان اهمیت می‌دهند و ساختمان‌های قدیمی را تبدیل به موزه می‌کنند، اما در کشور ما ساختمان چاپخانه قدیمی نشریه‌ مستقلی همانند «توفیق» را می‌خواهند تخریب کنند.»

تا این‌که محمد علی سعادتی – شهردار منطقه ۱۲ تهران – نیز در توییتی تاکید کرد: «مایلم به آگاهی برسانم، از سوی شهرداری منطقه ۱۲ تهران، هیچ‌گونه مجوزی برای تخریب و نوسازی ملک «هفته‌نامه توفیق» واقع در خیابان صف صادر نشده است و مالک آن براساس ارزش‌های تاریخی و اجتماعی بنا مجاز به مرمت و بهسازی آن خواهد بود. در این مسیر ما حامی همه پاسداران واقعی ارزش‌های شهر هستیم.»

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا