اداره کل رسانه‌های داخلی «زینک» مطبوعات را به چاپخانه‌ها تحویل می‌دهد


به گزارش روابط‌ عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی،مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اشاره به تصمیم نهایی مبنی بر ارائه زینک مورد نیاز مطبوعات به چاپخانه‌ها گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده میان این اداره کل، اتحادیه لیتوگرافان و یک شرکت وارد کننده زینک، مقرر شد چاپخانه‌ها، تعداد مطبوعات و زینک مورد نیاز خود را برای چاپ به‌صورت ماهانه و در مکاتبه با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کنند. پس از ارجاع درخواست چاپخانه به اتحادیه لیتوگرافان و شرکت وارد کننده، زینک مورد نیاز به قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده در اختیار چاپخانه قرار می‌گیرد.

به گفته دربندی، چاپخانه‌ها موظفند پس از گذشت یک ماه از دریافت زینک‌های درخواستی، گزارش مصرف ماهانه خود را که حاوی اطلاعاتی در خصوص تعداد عناوین مطبوعات و تعداد صفحات چاپ شده آنها است، برای بررسی و اختصاص سهمیه ماه بعد، به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه زینک مورد درخواست باید به قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده در اختیار چاپخانه‌ها قرار گیرد، گفت: مطابق لیست پیوست تاکنون زینک مورد نیاز ۳۰ چاپخانه تحویل آنها شده است و چاپخانه‌ها حق ندارند، زینک را بالاتر از قیمت مصوبِ پیوست (به اضافه ۳درصد هزینه حمل و نقل)، به مطبوعات تحویل دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نشریات باید درخواست زینک خود را به چاپخانه‌ها ارائه دهند، گفت: زینک مورد نیاز حوزه نشر و کتاب را اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می‌کند.

قیمت‌های اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان

 

مصرف زینک برای 2 ماه نشریات فهرست چاپخانه‌هایی که زینک با قیمت مصوب دریافت کرده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا