اجرای طرح خبرنگاران کوچک در مدارس ابهر



ایسنا/زنجان رئیس آموزش و پرورش ابهر از اجرای طرح خبرنگاران کوچک در مدارس این شهرستان خبر داد.

عباس عزیزخانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح خبرنگاران کوچک با هدف آموزش اصول خبرنگاری و خبرنویسی به دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که لازمه ایجاد فضای پویا و افزایش سطح آگاهی جامعه، خبررسانی اصولی و حرفه‌ای است، عنوان کرد: وجود نگاه عمیق به مسائل به همراه نقد منصفانه که در راستای رفع مشکلات باشد، یکی از مولفه‌های خبرنویسی است که در این دوره‌ها مورد توجه است.

این مسئول با اشاره به وجود دانش‌آموزان مستعد حوزه خبرنگاری در ابهر، ادامه داد: کنجکاو بودن و داشتن علاقه و انرژی مثبت از شاخص‌های یک خبرنگار است که شاهد وجود این ویژگی‌ها در بین دانش‌آموزان در مدارس هستیم.

وی خبرنگاران دانش‌آموز را یک ظرفیت مهم در مجموعه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: تقویت مهارت‌های نگارشی، برقراری ارتباط اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان از مزایای اجرای این طرح در مدارس است.

عزیزخانی با بیان این‌که وجود نگاه عمیق به مسائل به همراه نقد منصفانه که در جهت رفع مشکلات باشد، یکی از مولفه‌های خبرنویسی است که در این دوره‌ها نیز به آن توجه می‌شود، بیان کرد: خبرنگاران کوچکی که در دوره آشنایی با خبر شرکت دارند اخبار مدرسه خود را با کمک معلمان در سایت همگام بارگذاری خواهند کرد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا