آقایان نماینده؛ حق مطبوعاتی‌ها را مطالبه کنید/ یارانه مطبوعات التماسی نیست


مجلس خانه ملت و در راس امور است. مجلس‌‌ها اساس و پایه دموکراسی در دنیای امروز هستند و از تعریف نمایندگان و وکلا می‌شود به ماهیت کاری آنان پی برد. «وکیل» بخش یا تمامی مردمی که رای می‌دهند تا او در سطوح عالی حاکمیت پیگیر امور و مشکلاتشان باشد.

???

?ما مطبوعاتی‌ها هم در خانه ملت نماینده داریم. به این اسامی دقت کنید؛ مصطفی کواکبیان (مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری)، الیاس حضرتی (مدیرمسئول روزنامه اعتماد)، محمد علی وکیلی (مدیرمسئول روزنامه ابتکار) و … نام‌های بزرگی که هر کدام وزنه‌ای در جناح‌های اثرگذار سیاسی در کشور هستند و به پیشه و شغل مطبوعاتی شناخته می‌شوند. حتی به همین واسطه به کرسی‌های سبز بهارستان رسیده‌اند. اما حتی اگر این خاستگاه ایشان هم نبود، مگر نماینده مردم نیستند؟ مگر ما مطبوعاتی‌ها جز مردم نیستیم؟
در ماه نهم از سال هستیم و همه از مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه خبر داریم. همه در همین خاک زندگی می‌کنیم و افزایش قیمت‌ها روی همه ما اثر می‌گذارد. در زمینه تخصصی شغلی اما، قیمت‌ها به نسبت سال قبل در همین آذر ماه ۴۰۰ درصد افزایش داشته و در چنین اوضاعی، خبری از «یارانه» که حق مسلم ماست، نیست. چرا؟
دردناک اینکه سازمان برنامه و بودجه از ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه مطبوعات در سال ۹۷ تنها تا امروز حدود ۲۷ میلیارد را به اداره کل مطبوعات داخلی تحویل داده است. یعنی درست ۲۲/۵ درصد! حال سوال این است که در چنین وانفسایی چه کسی باید به داد ما مطبوعاتی‌ها برسد؟ چه کسی در مجلس باید از ما حمایت و از مدیران ارشد دولتی بخواهد پیگیر این حق باشند؟ چه کسی بهتر از همکاران خودمان؟!

???

?آقایان کواکبیان، وکیلی، حضرتی و قاضی‌زاده هاشمی، آیا شده به عنوان یک عضو از خانواده روزنامه‌نگاران در مجلس یا روزنامه‌هایتان مقاله‌ای یا حرکتی یا حرفی در راستای احقاق این حق بردارید و بگویید و بنویسید؟ بپرسید از مدیران که چرا باید ۹ ماه از سال بگذرد و پولی که از خزانه به قصد یارانه رسانه‌ها باید خارج شود چرا فقط ۲۷ میلیارد آن واریز شده؟! بپرسید که چه کسی مسوول این تاخیر است؟!
یعنی شما نمی‌دانید کار ما به روزمرگی رسیده و چه بسیار همکارانی که امروز هستند و فردا دیگر نه؟ اگر این پول ماه پیش می‌رسید جلو تعطیلی چند روزنامه و مجله گرفته می‌شد؟ از سوی دیگر، چشم بر هم بزنیم این ۳ ماه نیز می‌گذرد و به شب عید می‌خوریم. همه ما می‌دانیم در اسفند‌ماه کشور تقریبا نیمه تعطیل است و آن طرف سال نیز فروردین، یعنی این حق می‌افتد به اردیبهشت ۹۸ و این سوال که چرا؟!

???

?چرا باید این همه دنبال حق خود بدویم و التماس کنیم؟ حدود ده نماینده مجلس دهم سابقه مطبوعاتی دارند یا هنوز مدیر هستند و یا در گذشته بوده‌اند. پس می‌دانند پول کاغذ و چاپ و شب عید و نداشتن یعنی چه. پس چرا در قبال همکاران دیروز و امروز خود احساس دین نمی‌کنند؟

???

?دوستان، برادران!
اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس؛ جنابان مازنی، ذوالقدر، مسعودی، آزادیخواه، طباطبایی، ابراهیمی، سعیدی، سلحشوری، سیاوشی، مطهری، شیخ، سالک، قاضی‌زاده، پژمانفر، وکیلی، کاتب و جعفرپور. در کنار آقایان کواکبیان و حضرتی به یاری مطبوعات بیایید. همین امروز اگر با گفتن یک جمله از تریبون صحن علنی مجلس یا حتی یک تیتر در روزنامه‌ها می‌توانید به دادن حق مطبوعات سرعت ببخشید، چنین کنید. چشم برهم بزنیم این سه ماه مثل برق می‌گذرد و این کار می‌افتد به سال بعد.

???

?از دوستان و مدیران انجمن صنفی و مدیران رسانه‌ها هم توقع داریم همین امروزبه حرکت درآیند. بخواهند و مطالبه کنند این حق را که حتی همین امروز هم برایش بسیار دیر شده است. و در نهایت از دکتر انتظامی عزیز که همیشه پیگیر حقوق مطبوعات بوده می‌خواهم. از دکتر سلطانی فر و از هر تاج سری که می‌تواند در این مسیر قدمی بردارد.

?محسن احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا