نقش آگاهی‌بخشی رسانه‌های داخلی در شرایط کنونی بسیار مهم است


معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور با هجمه رسانه‌ای زیادی مواجه است و در چنین شرایطی نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها و مطبوعات بسیار مهم است.

 

محمد خدادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان به رویدادها و تحولات ایجاد شده در منطقه و جهان و نقش رسانه‌ها در روشنگری افکار عمومی اشاره کرد و افزود: در این راستا مطبوعات و رسانه‌های داخلی با تولید محتوای مناسب و تحلیل درست از رخدادهای ملی، منطقه‌ای و جهانی باید نقش بازدارندگی خود را در مواجهه با هجمه‌هایی که از سوی رسانه‌های استکبار به افکار عمومی وارد می‌شود، به خوبی ایفا کنند.

وی درباره اقدام‌های انجام شده برای برطرف شدن مشکل کمبود کاغذ مطبوعات و روزنامه‌ها تصریح کرد: واردات ۲۷ تُن کاغذ ثبت سفارش شده است و با اقدام‌های صورت گرفته برای واردات این کالا پیش بینی می‌شود تا مرداد سال آینده، کاغذ مطبوعات تامین شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری در حالی مسئولیت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گرفتم که پنج ماه قبل از آن کاغذ مورد نیاز مطبوعات وارد نشده و در این پیوند واردات این کالا با ارز نیمایی متوقف شده بود و همه چیز در بلاتکلیفی قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های گذشته تامین کاغذ مورد نیاز و توزیع مناسب و عادلانه آن در بین مطبوعات بوده است، گفت: با تلاش فراوان توانستیم زمینه واردات کاغذ با ارز نیمایی را فراهم کنیم و از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار تُن کاغذ بین مطبوعات توزیع شده است.

خدادی  با اشاره به اینکه دولت با محدودیت‌های مالی مواجه است، گفت: برغم این مشکلات، ارز مورد نیاز برای واردات ۱۵ هزار تُن کاغذ تامین شده و قرار است این میزان کالا طی ماه‌های آینده توسط ۱۰ واردکننده که سه نفر آنها از بخش خصوصی و هفت نفر آنها از موسسات مطبوعاتی هستند، وارد شود.

وی با بیان اینکه نوبت دوم توزیع کاغذ مورد نیاز مطبوعات آغاز شده است، اظهار داشت: کاغذ بر اساس معیارهایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده است در اختیار مطبوعات قرار خواهد گرفت و با دقت بیشتری این کار انجام خواهد شد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مطبوعات و روزنامه‌هایی که وجود خارجی ندارند اما ممکن است کاغذ دریافت کنند باید شناسایی شوند و در این پیوند به کمک اهالی مطبوعات و مردم نیاز داریم تا بتوانیم عدالت را در زمینه توزیع کاغذ مطبوعات محقق کنیم.

وی در باره پرداخت یارانه به مطبوعات گفت:  توزیع یارانه بر اساس شیوه‌نامه اعلام شده در ۶ ماه نخست امسال میسر نیست اما پرداخت یارانه در نیمه دوم سال بر اساس معیارهای مشخص شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار مطبوعات قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، در هفت ماه اول امسال ۹ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به مطبوعات اختصاص یافته است.

استان اصفهان دارای ۱۱ روزنامه،۴۳ هفته نامه، ۲۰ دو هفته‌نامه، ۶۴ ماهنامه، ۱۸ دو ماهنامه و ۸۱ فصلنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا