شما سوگند خورده‌اید!! – انجمن صنفی مدیران رسانه


✍ خداداد ابراهیمی
سوگندنامه‌ی اصل ۶۷ قانون اساسی یک پاراگراف کوتاه با واژگانی معنوی‌ست. که در آن شریف‌ترین کلمات(خدا، قران، اسلام،شرف، وکالت، امانت،تقوا،استقلال،آزادی، ملت و…)
درکنار هم ردیف شده‌اند تا درنهایت به نمایندگان جدید الورود مجلس یادآوری کند که آنان فقط وکیل مردم هستند و برعهدی که با خدا و مردم بسته‌اند باید وفادار بمانند.
لذا باید ازهمین آغاز به کارمجلس یازدهم به نمایندگان مجلس یادوری شود که؛
شما سوگند خورده‌اید و دراین سوگند مقدس، خداوند و قرآن را گواه گرفته‌اید.فراموش نکنید که این سوگند الهی همه جا شما را محک خواهد زد. این سوگند شریف را هر روز بازخوانی و همه جا نصب کنید؛

بر روی آلونک پیرزنی که زیر آوار آن جان داد، بر دیوار حلبی آبادها، بر تابلوی ورودی استانی که رودی از نفت درآن جاریست اما مردمش تشنه و گرسنه‌اند، بر نقشه‌ی قرمز استانی که بربام خودکشی جهان ایستاده است، بر دسته‌ی خونین داس‌هایی که مرگ درو می کنند، بر سطل‌های آشغال شهرداری که ملجاء بی خانمان‌ها شده است. بر پرونده‌ی مافیایی که بخشنامه‌ی اختلاس جعل می کند، بر رواق وزارتخانه‌ی کار که بیکاری تکثیر می کند و برمزارشریف شهید گمنامی که امنیت خانه‌ی ملت را تضمین کرده است.

بی گمان چهارسال عمر این مجلس در طرفه العینی پایان می یابد. و آنگاه موکلان‌تان خواهند پرسید:
در راه خدایی که گواه گرفتید، برای مردمی که عهد خدمت امضا کردید،چه طرفی بسته‌اید؟!

مبادا میثاق‌‌ معنوی‌تان را فراموش کنید.

أَوْفُوا بِعَهْدِ اللَّهِ إِذَا عَاهَدْتُمْ وَلَا تَنْقُضُوا الْأَیْمَانَ بَعْدَ تَوْکِیدِهَا وَقَدْ جَعَلْتُمُ اللَّهَ عَلَیْکُمْ کَفِیلًا
چون با خدا (و رسول و بندگانش) عهدی بستید بدان عهد وفا کنید و هرگز سوگند و پیمان را که مؤکّد و استوار کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا