رپورتاژ آگهی را باید در چه رسانه‌هایی منتشر کنیم؟



رپورتاژ آگهی ابزاری موثر در خدمت اهداف برندینگ، بازاریابی، فروش و رتبه سئو سایت کسب وکارها است اما این ابزار موثر فقط در بستر مناسب تاثیر مطلوب را ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، استفاده مدیران روابط عمومی، بازاریابی و فروش بنگاه‌های اقتصادی از رپورتاژ آگهی برای رسیدن به اهدافی همچون ارتقا برند، افزایش رتبه سئو سایت، بهبود روندهای بازاریابی و نهایتاً افزایش فروش به صورت روزافزون رو به گسترش است، چرا که رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغ مستقیم تأثیر بیشتر و ماندگارتری بر مخاطب می‌گذارد اما سوال مهم این است که رپورتاژ آگهی را باید در چه رسانه‌هایی منتشر کنیم که تأثیر مطلوب را ایجاد کند؟

رپورتاژ آگهی در شوره‌زار ثمر نمی‌دهد

اولین نکته در مورد انتشار رپورتاژ آگهی این است که این ابزار و قالب تبلیغی مانند بذری است که باید در محیط مناسب قرار گیرد تا رشد و نمو کند و ثمر دهد. این بذر فقط در سایت‌های پرمخاطب و مطرح است که می‌تواند رشد کند و اگر آن را در شوره‌زار سایت‌ها و رسانه‌هایی که بازدید و اعتماد مخاطبان نیستند، بکارید، رپورتاژ آگهی شما اصلاً خوانده نمی‌شود و طبعاً ثمری هم نخواهد داد. بستر انتشار رپورتاژ آگهی آنقدر اهمیت دارد که اگر در مورد آن دقت نکنید ممکن است زحمات و هزینه‌هایی که بابت تولید رپورتاژ آگهی متحمل شده‌اید، با انتشار آن در سایت‌های بی‌اعتبار و کم بازدید کاملاً به هدر برود. پس در اولین و مهمترین گام، رسانه‌ای را برای انتشار رپورتاژ آگهی خود انتخاب کنید که پربازدید بوده و نزد مخاطبان از اعتبار بالایی برخوردار باشند.

رپورتاژ آگهی را در رسانه‌ای منتشر کنید که آن را پنهان نکند!

وقتی رسانه معتبر و مطرحی را برای انتشار رپورتاژ آگهی خود انتخاب کردید به این نکته توجه کنید که آیا آن رسانه محتوای رپورتاژی شما را با غرور و افتخار در صفحات اصلی خود منتشر می‌کند یا آن را لابه‌لای صفحات فرعی می‌گنجاند و پنهان می‌کند! اگر رسانه‌ای که قرار است بستر انتشار رپورتاژ آگهی شما باشد فقط منافع و حق انتشار خود را لحاظ می‌کند و به منافع شما اعتنایی ندارد، حتی اگر رسانه مطرحی باشد، بهتر است قید این همکاری را بزنید.

رپورتاژ آگهی را در رسانه‌های تخصصی منتشر کنیم یا رسانه‌های عمومی؟

پرسش مهم دیگری که در بحث انتشار رپورتاژ آگهی مطرح می‌شود این است که انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌های تخصصی بازدهی بهتری دارد یا در رسانه‌های عمومی؟ برای پاسخ به این پرسش باید به این نکته توجه کنید که رپورتاژ آگهی شما کدام گروه از مخاطبان را هدف قرار داده است. طبعاً اگر مخاطب رپورتاژ آگهی شما، صرفاً کارشناسان و متخصصان یک حوزه هستند، انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های تخصصی آن حوزه می‌تواند به دیده شدن آن محتوا توسط مخاطبان هدف شما، کمک بیشتری کند. نتیجه مطلوب از رپورتاژ آگهی زمانی به دست می‌آید که حتی اگر در رسانه‌های تخصصی منتشر می‌شود متن و محتوا تا حد امکان ساده و خالی از اصطلاحات تخصصی باشد. ضمناً فراموش نکنید که بخشی از مخاطبان رسانه‌های عمومی مطرح را همان مخاطبان خاص شما تشکیل می‌دهند. بنابراین اگر خواهان نتیجه بهتر هستید، در کنار انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌های تخصصی، انتشار در رسانه‌های عمومی را هم مدنظر قرار دهید.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ خبری


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا