رسانه‌های اجتماعی، کلید سازگاری افراد با شغل مناسب خود



ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید نشان داد که درک ابعاد شخصیتی پنهان در نقش‌های مختلف، می‌تواند کلید سازگاری یک فرد با شغل ایده آل وی باشد.

به گزارش ساینس دیلی، زمانی که بین شغل و شخصیت افراد، هم‌ترازی و ارتباط وجود داشته باشد، اشتغال برای افراد و جامعه، لذت‌بخش‌تر و سودمندتر خواهد بود، اما چگونه می‌توان این همخوانی را ایجاد کرد؟

اطلاعاتی که افراد از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، می‌تواند در مطابقت افراد با شغل آنان مورداستفاده قرار گیرد. این نتایج می‌تواند برای راهنمایی شغلی فارغ‌التحصیلان جدید، کارمندان، تغییر شغل و افراد بیکار مؤثر باشد.

هزاران فرد بعد از اتمام تحصیلات به دنبال شغل هستند، اما آیا می‌دانید چه تعداد از این افراد شغل‌های سازگار باشخصیت خود می‌یابند؟

اعتقاد بر این است که شخصیت‌های مختلف می‌توانند با مشاغل مختلف سازگاری داشته باشند. محققان معتقدند، با استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌توان افراد را با شغلشان مطابقت داد.

محققان اظهار کردند: برای همخوانی افراد با شغل ایده‌آل، نه‌فقط شناسایی مهارت و تجربه در یک صنعت خاص لازم است، بلکه آگاهی از ویژگی‌های شخصیتی و ارزش‌هایی که برای شغل مهم است می‌تواند تأثیرگذار باشد.

پگی کرن، محقق دانشگاه ملبورن استرالیا گفت: “محققان بر این باورند که شخصیت‌های مختلف با شغل‌های مختلف، بهتر همخوانی دارند. برای مثال، افراد فروشنده، معمولا برون‌گرا و افراد کتابدار معمولا درون‌گرا هستند.

گروه تحقیقاتی بیش از 128 هزار کاربر توییتر و بیش از 3 هزار و 500 شغل را موردبررسی قراردادند تا ثابت کنند که مشاغل مختلف نیاز به شخصیت‌های متفاوتی دارند.

شایان‌ذکر است، بسیاری از مشاغل مشابه فقط بر اساس ویژگی‌های شخصیتی کاربران در آن نقش‌ها باهم گروه‌بندی می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، یک گروه شامل بسیاری از مشاغل مختلف فناوری مانند برنامه‌نویسان نرم‌افزار، وب نویسان و محققان رایانه است.

وی در تحقیقات خود از انواع روش‌های پیشرفته هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تحلیل داده‌ها برای ایجاد یک «قطب نمای حرفه‌ای» مبتنی بر اطلاعات استفاده کرد تا یک سیستم پیشنهادی حرفه‌ای متناسب باشخصیت افراد ایجاد کند.

محققان گفتند:” از این طریق، آن‌ها قادر بودند مشاغل منطبق با ویژگی‌های شخصیتی افراد را با دقت بیش از 70 درصد پیدا کنند.”

پروفسور پل ایکس مک کارتی از دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی، گفت:” یافتن شغل همانند یافتن همسر مناسب در زندگی فرد تأثیرگذار است.”

درک بهتر ابعاد شخصیتی در مشاغل مختلف می‌تواند عاملی در موفقیت یافتن شغل باشد.

نتایج این بررسی در مجله National Academy of Sciences ارائه شده است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا