بلوغ لازم در فضای رسانه‎ای کشور در حال ایجاد شدن است



نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو گفت: معتقد هستم که بلوغ لازم در فضای رسانه‎ای کشور در حال ایجاد شدن بوده و رسانه‌ها روند رو به رشدی را طی می‌کنند.

محمد اسماعیل سعیدی در بازدید از غرفه ایسنا در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در گفت‌وگو با این خبرگزاری، اظهار کرد: شاید برخی رسانه‌ها در گذشته به دلیل تبعات و عوارض ناشی از شرایطی که پیش آمده بود، نتوانستند نقش موثری را ایفا کنند، اما خوشبختانه روند کنونی روند رو به تکاملی است.

وی نقش رسانه‎‌ها را در فسادستیزی و تبیین حقایق، مهم عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند حرکتی بازدارنده مبنی بر جلوگیری از تعدی مسئولان و صاحبات قدرت به حقوق مردم ایجاد کرده و سبب شوند تا مسئولان به درستی به مسئولیتشان عمل کنند.

وی افزود: بخشی از نظام رسانه‌ای ما توانسته‌ است به وظیفه خود عمل کند و آن‌ها که نتوانسته‌اند در این زمینه موفق شوند، از موفق‌ها الگو بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در سالم‌سازی فضای عمومی جامعه، نقش ایفا کرده و به رسالت رسانه‎ای خودشان به درستی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که آزادی مطبوعات و رسانه و در هم شکستن مرزهایی که در گذشته در این حوزه بود، شرایط را برای ترکیب شدن اخبار راست و دروغ فراهم کرده و سبب رشد رسانه‎ها شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا